Efterfrågat - hur jag sköter mitt hår

Tänkte ta och svara lite på hur jag sköter och gör med mitt hår osv. Svar: Jag sköter inte om mitt hår :( Det är faktiskt sant haha... 

Nej men såhär är det. Jag har haft långt hår sen jag gick i 7an typ, och har hållit sig i den här längden ända sen dess.
Mitt hår är slitet. Klart man vill ha lent och glansigt hår men jag själv tycker inte jag passar i det. Jag HATAR när håret är nytvättat och mjukt osv. Gillar när det är lite ruffsigt haha.
Och eftersom jag gärna har det lite ruffsigt så sliter ju det på håret och aa då blir det som jag har det.
Som dom flesta kanske vet eller har förstått så har jag ALDRIG färgat eller typ gjort slingor eller någonting och därav den naturliga hårfärgen. Jag tror det kan ha sparat lite på håret, båda slitmässigt och i färg. Tråkigt kan man tycka men blond är Lisa och så är det. Kommer förmodligen göra någon förändring när jag blir äldre men tonåren kommer bli blonda!
Men alltså det enda tipset jag har om ni vill få håret att växa mer är väl att slita på det så liiite som möjligt. Tupera inte, färga inte, borsta igenom håret ofta, ha inpackningar och ta hjälp på affärerna, t.ex Åhléns för att hitta dom hårprodukterna som passar just ditt hår och det du vill att ditt hår ska "bli"!
 
Nu lite mer till hur jag "tar hand om det".
Jag har vant mitt hår med att bli tvättat 3 gånger på veckor. Kanske chockerar folk, jag vet inte haha. Men jag tycker det är superbra! Då slits inte håret så mycket och om det nu blir lite smutsigt när man tränat så är det bara att ha i torrschampoo.
När jag väl då tvättar håret tvättar jag det med silverschampoo numera. Jag har gjort det sen i mitten av juli och jag tycker det har funkat, ser åtminstone lite skillnad. Har använt Björn Axéns silverschampoo och sen ett vanligt balsam direkt efter. Någon gång ibland har jag låtit balsamet sitta kvar i typ 20min och gått ur duschen, men det måste jag göra oftare än jag gjort..
Men nu har jag inhandlat ett nytt silverschampoo som ni kan se i inlägget under, det kommer från John Frieda. Det sägs vara bättre OCH är 50kr billigare. Därför köpte jag även ett silverbalsam i samma märke för samma pris. Hoppas det blir ännu ljusare nudå!
 
På bilden ser ni lite olika frisyrer jag brukar ha haha. Jag har rakt hår egentligen naturligt, men med självfall. Sista bilden där jag har mössa är väl ungefär som jag har naturligt.
Lite svårt att veta egentligen hur det är naturligt, men om jag sover med blött hår är det rejält vågigt när jag vaknar! Jämfört med om jag föntorkar det då det blir rätt rakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

Bloggadress:


Kommentera här

Trackback