Barcelona måndag dag 1 och tisdag dag 2

Heeeeeej. Typ första skriftliga inlägget sen jag kom hem hehe. Jag har ba proppat bloggen FULL med bilder haha! Nu när jag lagt upp alla bilder från dag 2 också så tänkte jag sammanfatta kväll 1 och dag 2. Vi kör dag 3 imorn!

Dag 1
Kom till hotellet vid 23-tiden. Checkade in, böt om och gick ner till stranden som låg på andra sidan vägen av hotellet. Vi gick längs stranden och såg fyrverkerierna och efter det tog vi en taxi till Placa de Catalunya där alla tydligen hänger på nyår i Barcelona, ett stort torg mitt i stan med fina fontäner osv. När vi kom dit var det smockfullt med folk och vi visste inte riktigt vart vi skulle ta vägen där haha. Vi tog massa kort och gick bara runt lite grann. Dock hade jag lite för lite kläder på mig så vi va hemma vid 3-tiden igen. Kunde nog inte haft en finare nyårsafton!
 
Dag 2
Vi försov oss 2 timmar (dumma Tobias), åt hotellfrukost och tog spontant tunnelbanan in till gamla stan Gotic. Såå mysigt. Älskar att bara gå och titta och ta massa kort. Hittade massa oväntade fina platser och ba njöt. Sen åkte vi vidare till Barcelonas lilla Hyde Park eller Central Park haha, nämligen Parc de Ciutadella! Sååå fint och perfekt för oss som älskar att fota haha. Där ligger den fina fontänen La Cascada. Vi gick runt lite där och sen vidare mot Triumfbågen. Sen åkte vi till La Rambla som är typ huvudgatan i stan, där va det lite marknad på eftermiddagen. Sen gick vi ner mot hamnen och sen stranden. På kvällen åkte vi in till Gotic igen för att leta reda på en restaurang som jag hört varit jäättemysig. Efter lite hjälp hittade vi den rejält undangömda restaurangen och jag dog typ därinne. Såå jävla mysigt. Allt gick i brunt och rött och det va mörkt men det va ljus överallt och man kunde sitta i typ sängar och äta och mmh. Jättegod mat också. Rekommenderar!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

Bloggadress:


Kommentera här

Trackback