Efterfrågat - Londontips

Fick en fråga om vilka mina hetaste tips är inför en London-resa och vilka platser man inte får missa osv. Jag var ju där för fyra månader sen så jag tänkte att jag gör ett inlägg om det nu medans jag minns de bästa guldgrovorna vi besökte och även innan jag publicerar alla Barcelona-bilderna hehe!
 
Jag, Lisa, mamma och Sammy åkte dit riktigt tidigt på en fredag så vi kom dit på morgonen. Vi bodde på ett hotell mittemellan Londons centrum och Camden Town, precis bredvid en tunnelbanestation. Jag kan varmt rekommendera att bo där mittemellan, perfekta avståndet till allt!
Första dagen gick vi in till Camden Town, tog kanske en kvart att gå men man kunde också ta tunnelbanan som kanske tog 2min dit hehe. Marknadsfantast som jag är så blev direkt Camden blev mitt favoritställe! Det va så jävla fint där och det va massa marknader överallt som var jättebilliga och hade allt (kolla först upp vilka dagar marknaderna är). DIT MÅSTE DU.

På kvällen va åkte vi in med tunnelbanan till Leicester Square och käkade mat och gick och kikade runt i hela stan där, mycket folk och jättemysig, fin och livlig stad på kvällen.

På lördagen åkte jag och Lisa med tunnelbanan in till Hyde Park på morgonen, bland det bästa på resan tycker jag. Såå vackert och jag önskar jag bodde i London så man kunde ut och springa där varje dag och ba njuuta. DIT MÅSTE DU.
 
Efter Hyde Park, som ligger längs Oxford street som är huvudgatan, så började vi gå upp mot affärerna på Oxford. Där finns alla klassiska affärer som till exempel H&M, Zara, Topshop, Forever 21, Primark, Mango, Victoria's Secret, Urban Outfitters och gigantiska exklusiva Selfridges (typ svenska NK). Va där i tid om du ska hinna med allt! Vill du kolla noga i alla affärer lär du dela upp din shopping på Oxford i två dagar för att den är så lång haha.. Vi hann igenom hela men stressade på lite.
 
På kvällen åkte vi in med tunnelbanan till stan och såg Trafalgar Square, Piccadilly Circus, London Eye och Big Ben innan vi sen käkade på en mysig restaurang. Dessa sevärdheter lär ni ju såklart besöka också! Vi va där på kvällstid och så shoppade vi dagtid. Vet inte som det va smart eller inte men det funkar superbra för oss iallafall:)
 
Sen finns ju massa andra saker att se också som tex Notting Hill, men vi va ju bara där i tre dagar så vi va bara på det vi tyckte va intressantast! Victoria's Secret-butiken va grym där, hade tre våningar! Men den va lite svår att hitta så fråga om vägen.
 
Här finns även alla London-inlägg och bilder som jag la upp på min förra blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

Bloggadress:


Kommentera här

Trackback