New york dag 2


 
DAG 2 - torsdagen:
Vi vaknade upp och gick direkt till Starbucks. Goodaste frukosten. Sen drog vi till Upper East Side för att shoppa på Niketown, Hollister, lite Chanel osvosv..
Sen var det dags för mötet med min skola! Vi åkte ner till Union Square där den ligger och träffade en av tjejerna som jobbar där. Astrevlig och så lätt att förstå, så det va skönt, att man inte missade halva informationen hehe. Fick massa info och även se när eleverna där hade sin praktiska lektion. Dom jobbade 2 och 2 och den ena tränade den andra (personlig träning) och sen böt som osv. Kändes helt overkligt att få se haha, att jag skulle kunna gå där om bara något år. GAAAH:
Sen iallafall åkte vi ner till Downtown där Wall Street, Frihetsgudinnan och World Trade Center ligger. Vi såg alltihop och sen åkte vi till Soho som ligger i mitten av Manhattan, där den bästa shoppingen finns! Det bästa är alla småaffärer med heelt okända märken, plaggen kostar knappt nånting och är snyggare än typ Topshops haha. Bästa kapen där! När vi skulle dra in till Times funkade inte mitt t-kort så vi blev fast på olika sidor av t-banan haha, ni ser på bilden, i typ 20min... De va kult.
Vi drog hem tidigt den kvällen och åt goooodaste Ben&Jerryn för vi va helt sluut haha.. På sista bilden ser ni hur det såg ut precis utanför hotellet, det är Columbus Circle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

Bloggadress:


Kommentera här

Trackback