New York dag 3 - Madame Tussauds


Måste börja med att säga att ljuset därinne är skitdåligt, och därav dom fula bilderna haha. Och vill även säga att dockorna ser SJUKT mycket verkligare ut i verkligheten än på bilder, dom är verkligen overkligt bra gjorda haha!
Det roligaste var när jag skulle ta kort på Spice Girls, så stog jag typ och väntade nån sekund på att en helt vanlig tjej skulle ta kort, men hon stog så jävla stilla och blev aldrig klar tänkte jag så när jag kolla närmare var det en docka. Då hade dom gjort en vanlig "turist" som stog och tog kort haha, förmodligen för att folk ska tro att hon va på riktigt. Men såå äkta var det haha, även när jag fattade att och stog still och var en vaxdocka så var man ändå typ inte 100% säker haha.
 
Den bäst gjorda dockan (i verkligheten, inte på bilderna jag tog) tycker jag nog är Lady Gaga och P.Diddy. Dom va grymma. Även Jennifer Aniston, grymt snygg ;)
Sämst gjorda dockan är LÄTT Justin Biber, ser inte ens ut som honom. Men det är nog inte så lätt att göra en liten kille, som dessutom växer hela tiden och ändrar utseende hehe. Tyra Banks va inte heller så jättelik.
 
Madame Tussauds tycker jag är en jättekul grej, men det är nog nått man egentligen bara behöver besöka en gång i livet. Jag var ju där 2011 också och det va ju roligare för just mig då när det var första gången, dessutom hade dom nu bytit ut och tagit bort flera dockor mot när jag var där! Har kort på flera stycken andra sen 2011, typ Christina Aguilera? Vart va hon nu liksom. Men jaja, det är kul iallafall!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

Bloggadress:


Kommentera här

Trackback