The hair dye

 
Jag köpte Schwarzkopf hårfärg L101 Platinum Lightener Silver Blonde, för några dagar sen. På bilderna ovanför ser ni hur resultatet blev. Bilderna är heelt oredigerade men observera nu då att bilderna är tagna inomhus under en lampa vilket gör att håret ser lite gulare ut på båda bilderna jämfört mot vad det gör utomhus.
Till resultatet - håret blev absolut ljusare, den som sagt att det inte blivit det är ju blind. Men, silver och metallic som det står på förpackningen, njaae, det blev det inte! Det är fortfarande inte lika kallt som jag vill ha det, men den här färgen är ju den absolut gråste och ljusaste som går att köpa så om jag ska fortsätta lär jag ju gå till en frisör. Och det tycker jag absolut inte att det är värt!
Jag är absolut nöjd med färgen och är glad att jag gjorde det eftersom det blev ljusare! Men lite tråkigt att det inte blev lite gråare..
 
Däremot är jag ju inte så kunnig med sånt här haha eftersom jag aldrig hållit på och färgat det hit och dit, men jag vet inte om färgen biter mindre för att jag är så ljushårig redan, eller om det är för att håret är så pass obehandlat? Eller så är färgen bara inte som den står att den ska vara hehe.
Det här har jag gjort med mitt hår tidigare:
Blonde spray - totalt värdelöst hände ingenting.
Platinum Blonde L100 Ice Blonde - blev pyttelite ljusare men nej ingenting.
2 flaskor av Björn Axéns silverschampoo - ingen skillnad överhuvudtaget.
Och nu denna hårfärg, Platinum Blonde L101 Silver Blonde - ljusare bara.
 
Något annat billigt tips? Vet ju att det finns inpackningar och grejer med färg i osv, kanske ska testa någon sån? Funderar på att köpa silverschampoo igen för nu när håret är färgat kanske det biter bättre, who knows? Här är färgen jag använde iallafall :)
 

Kommentarer
Anonym skrev

Färgerna hos en frisör är mycket starkare så köp färg där och gör själv. sen säger du att du typ vill ha en silverbomb eller nån stark silverinpackning. Använde en sist men vetetusan vad den hette. Sen är L'Oreal Serie Expert Silver Shampoo ett jävligt starkt silvershampoo också haha :)

Svar: Okej tack! :)
Lisa Lodin

2014-02-06 | 15:47:57
Blogg: http://nattstad.se/matildacecilia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

Bloggadress:


Kommentera här

Trackback