Pulsstepp

Hemma från fredagspasset! Körde pulsstepp och det är ett ganska jobbigt pass. Jag blandar kondition, styrka och kordination och kör ungefär varannan låt av detta. Det gör att när man kört 3 min kondition (en låt) och ska ner och köra t.ex. mage i 3 min så hinner inte pulsen gå ner så mycket eftersom man fortfarande jobbar med kroppen under styrkelåtarna. Man har hög puls under hela passet alltså, vilket är 1h. Därför är det här ett grymt pass som är värt att gå på, speciellt när det är så bra musik till ;)
 
Igår drog jag och Aland lite spontant till Markusskolan och dansade lite haha. Ett av våra (Korpens) andra pass är latinmove som är dans som ger en hög puls så det tar. igår var det 30min dans och 30 min core (mag&ryggstyrka) så det va ganska jobbigt faktiskt!

Ikväll ska vi äta tacos som vanligt och mysa lite, sen får vi se om vi drar på fest med Adams kompisar eller om vi är för trötta och fortsätter mysa haha. Ha en fin kväll! Pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

Bloggadress:


Kommentera här

Trackback