efterfrågat - ryggövningar hemma & proteindrink

Heeejsan. Fick två stycken kommentarer för ett tag sen, angående träning kan man väl säga. Så jag tänkte jag kan väl ta och besvara dom nu, bättre sent än aldrig haha..
I kommentar nr 1 stog det att jag gärna kunde visa några ryggövningar man kan göra hemma. Skiitsvårt att bara komma på sådär plötsligt haha men jag tog några superenkla, men som är väldigt effektiva!
Bläddra ner för att se vad den andra kommentaren angående proteindrinken var för nått!
 
1. På bilden under ser ni en övning som egentligen tar mest på rumpan (fast vad skadar det???) men som också tar i ländryggen, alltså i ryggslutet, delen som sitter längst ner på ryggen. Alla fattar?? Hahah.. Måste ju va tydlig hihi. Va noga med att titta ner i golvet!
Du tar alltså upp fötterna i luften först, och sedan lyfter du det ena låret så högt upp som möjligt samtidigt som du förflyttar det åt sidan. Och sen likadant med andra benet. Lyft hellre låret så högt upp som möjligt, än så långt åt sidan som möjligt, för det är när du lyfter det som det i ryggen.


2. I nästa bild ser ni helt vanliga rygglyft. Benen ska helst vara helt i golvet men ibland råkar dom dras med upp lite hehe. Viktigt även här att titta ner i golvet, för att inte skada nacken alltså.
Du kan ha händerna/armarna som jag har på bilden, eller utsträckta rakt framåt (jobbigare) eller utsträckta rakt ut åt sidan. Bara att välja.



3. I sista övningen så gör vi nästan som på bild 2, fast vi lägger till en liten grej. När du har lyft upp ryggen så stannar du kvar där några sekunder (statisk träning när man står stilla och gör en övning så att mjölksyran kommer fortare). När du stannat i luften sträcker du ut armarna rakt ut, håller fortfarande upp överkroppen, in med armarna, och sen ner. Och upprepa! Det blir lika som rygglyft fast lite med statiskt, + liite jobbigare för armarna och axlarna. Titta ner i golvet och håll ner benen längs golvet så mycket du kan.
 
 
 
Kommentar nr 2 fick jag när jag skrev att "jag drack min standardrink efter träningen". Funderingen var vad jag drack för någonting, hur ofta man ska göra det och vilka ska göra det?
Kan börja med att länka till ett gammalt inlägg där jag skrev lite om den och visade en liten bild haha, HÄR, men förklarar lite här också.
 
Jag dricker en drink som man blandar pulver och mjölk, vill man så kan man ha i t.ex. jordgubbar eller andra bär också.
Pulvret har märket "Star Nutrition" och är köpt på Gymgrossisten.se. Det finns massa olika sorters pulver av det märket men just pulvret vi har här hemma heter Diet-Pro, "Shake med mycket protein med långsamma kolhydrater till för viktkontroll".
Jag dricker den innan (som mellanmål) eller efter jag tränat. Kanske tillsammans med ägg eller en frukt osv om jag har tid. Jag tar den oftast om jag inte har tid med att hinna med nå bättre, vilket är typ jämt haha. Så då är den skitbra!! Och SKITGOD! Vi har smaken jordgubb. Och som sagt blandar jag ut 1dl pulver i en shaker med 3,5 dl mjölk. Måtten står på shaken som du får med när du beställer.
 
VILKA som ska dricka denna finns det inget svar på. Eller det finns flera svar rättare sagt.
Eftersom den heter "Weight control" (viktkontroll som jag skrev tidigare), så är den ju egentligen till för de som vill gå ner i vikt, t.ex. skippa lunchen och ta en sån drink istället, för att gå ner i vikt (om man vill gå på en sådan diet för att man inte hinner tränna t.ex.). Ingenting jag tipsar om men..
Men vi (jag och mamma som dricker den) tränar ju jämt och behöver därför MAT och kan inte skippa måltider och ersätta dem med drinkarna. Träning fungerar bättre för oss än att "svälta lite". 
 
Så drinken är väl till för de som tränar, att ta den före eller efter för att återhämta sig och istället för ett mellanmål. Eller för de som vill gå ner i vikt men inte hinner träna. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

Bloggadress:


Kommentera här

Trackback