Efterlängtade kilometrar

Igår hade jag pulssteppen, gick väl helt okej. Idag gymmade jag 1 timme, hade boxmixen 30min och sen SPRANG jag 3km och gick 1km. Känns så jäävla skönt och vara back on track!
Har inte sprungit sen i november, när jag opererade halsmandlarna och inte kunde träna på en månad. När jag efter det väl hade haft några pass blev jag ju sjuk i typ 3 veckor... Men nu är jag här, 90% frisk! Bättre kommer det förmodligen inte bli heller förns solen kommer fram och snön försvinner....
Jag minns hur kämpigt det kändes att lägga sig på operationsbordet och veta att jag inte skulle få träna på nästan en månad, när jag väl nått mitt mål att springa 1 mil på en enligt mig bra tid. MEN, jag SKA ta mig dit igen. I vår ska jag vara där igen, jag lovar.
Nu ska jag försöka att inte köra på med konditionen för fort och för hårt, så jag blir ännu sjukare.. Ska gymma lite grann innan passen och sen bara springa några kilometrar, typ 2 gånger i veckan. Sen kan jag öka successivt och sen springa längre ut. Klarar inte av att springa mer än en halvtimme på bandet, så SJUKLIGT tråkigt. Dessutom får jag så ont i benhinnorna av banden..
 
Nog om träningen! Jag och mammi har haft massa myskvällar här i veckan och det har underlättat veckodagarna en hel del. Har haft det otroligt rörigt den senaste tiden.. Men nu är jag på stadiga ben och kan slappna av. Jag ska älska mina vänner lite extra, och även mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

Bloggadress:


Kommentera här

Trackback