When I'm photographing

En sak jag väldigt ofta får frågan om är hur allt går till när jag fotar. Så jag tänkte bara ta och sammafatta allt lite snabbt och enkelt.
Nästan varje gång jag fotar mig så går jag ut helt själv och tar mina egna bilder. Bara jag, mitt stativ och min självutlösare.
Någon gång ibland kan det hända att någon följer med bara för att kolla så att t.ex. hela jag är med på bild om jag nu vill det, osv. Alltså för att hjälpa till med de små enkla sakerna som annars tar väldigt mycket längre tid om jag är själv. Eftersom man ofta chansar och sen kanske får ta om några gånger innan det blir ok.
Jag väljer alltså bara ut ett ställe (dock ganska svårt att hitta helt folktomma platser som ligger relativt nära), ställer upp stativet, hittar rätt ljus/skärpedjup osvosv, sätter på självutlösaren och klickar hundra gånger tills jag blir relativt nöjd. Sen går jag hem och redigerar! :) Det värsta med detta är när det är så jäävla kallt......
Har ni fler funderingar kring det här eller kanske kring min typ kamera"utrustning" är det bara att fråga på :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

Bloggadress:


Kommentera här

Trackback