Simplicity

Jag fick en kommentar för några dagar sen av en tjej angående olika stilar. T.ex. att det kan vara svårt att hitta sin egna stil, att matcha plagg och smycken och hår osv.. Hon ville därför i ett inlägg ha lite tips om "hur man kan förbättra sin garderob med lätta saker att matcha så det blir enkelt, men snyggt" och att jag skulle berätta hur jag hittade "min stil".
Sjävklart kan jag dela med mig lite av det jag brukar tänka på när det gäller sånna här dryga saker med att ha en stil, haha. Kommer väl såklart bli ett väldigt långt och töntigt inlägg.. Men ska försöka att inte göra det så rörigt!
 
Jag hade också en period när jag inte alls visste vilken stil JAG hade, och ju mer jag försökte desto knäppare vart det haha.
Det jag gjorde var att jag gick och fyllde på min basgarderob ordentligt! Typ som några vita och svarta t-shirtar i olika modeller osv. Och senare istället så köpte man en grön eller röd långärmad, för att variera lite hahah. När jag gjorde blev det lite som att man fick börja om på nytt, bara matcha basplaggen till jeansen, kjolarna eller skorna jag hade istället för att blanda allt man hade.
När jag man gjort det kan man ju kolla runt lite extra på bloggar osv och hitta olika plagg dom har som du gillar och kan tänka dig ha på dig. Då kände jag att jag vågade köpa nått som stack ut lite mer
Det var inte såå länge sen jag började leta efter saker som sticker ut liite grann. Sånna saker kunde va t.ex. ett par färgade eller mönstrade byxor eller typ platåskor. Men man måstee ju kunna matcha ett par färgade jeans om man ska ha det hehe, fast åandrasidan finns det ju inga lagar om det eftersom matchning är en smaksak!
Jag gillar iaf enkla outfits, typ att ha en färg på mig (byxa ELLER topp ELLER jacka) och sen matcha det med vitt/svart/grått/brunt/silver/jeansfärgat (som går ihop med alla färger). Får se när jag vågar mig på att matcha lite mer färgade färger haha.
 
När man shoppar kan man ju också försöka tänka på att inte bara köpa en tröja för att den är snygg, utan tänka ut 2-3 grejer man kan matcha tröjan med osv.
Man kan ju alltid hålla koll på vilka färger som är trendiga osv och utgå ifrån det. Vinrött har jag aaalltid varit såld på, eller ja alla typer av rött. Grönt gillar jag nu också och blått är fräsht haha, men faktiskt. Pasteller är alltid vårigt och ja det kryllar ju av mode på bloggarna så det är bara att hålla lite koll haha..
Det där med hår osv är ju lite samma sak, att man kan kolla hur andra har håret och ha ungefäär likadant. Men jag tycker inte hårfrågan är såå komplicerad, alltså hur man matchar håret med kläderna osv.. Det är ju bara att försöka variera lite grann. Det enda jag kan känna ibland är att jag väljer att ha utsläppt den dagen jag har urringat, och passa på att ha typ skjorta och stickad tröja när jag måste ha uppsatt. Men det är bara som jag kan känna ibland, att det blir lite tomt att ha uppsatt när man har urringat..
Lika med smink och smycken, har man något väldigt enkelt på sig, kanske bara svarta kläder eller nått, så kan man ha lite extra smink (läppstift typ) eller ha smycken. Då piffar man upp outfiten. Lol
 
Damn va roligt inlägg. *Jag är fashionexperten*. NEJ. MEN jag svarar faktiskt gärna på sånna här saker eftersom det är NI som vill veta dom! 
Här är iallafall några av mina senaste bilder, väldigt okomplicerat med enstaka färger! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

Bloggadress:


Kommentera här

Trackback