How is it working?

En kommentar jag kan få ibland är hur det går till när jag fotar och vem som gör det osv, så tänkte berätta lite om detta.
Förut när jag skulle fota mig brukade jag alltid vara tvungen att gå ut med stativet i handen och kameraväskan i andra. I kameraväskan fanns min kamera, mina objektiv, och min självutlösare och tillhörande dosa. Jag hittade ett ställe att fota på och sen satte jag på självutlösaren och försökte hitta fokus med hjälp av dosan. Det blev några hundra bilder innan jag kände mig nöjd, vilket innebar ganska mycket tid. Sen gick jag hem och redigerade dom.
Här är några bilder jag fotat helt själv med hjälp av ett stativ och självutlösare.
 
Men sen jag träffade Adam så har han varit så himla snäll och hjälpt mig så det kan gå fortare. Så på nästan alla höstens bilder har kameran varit i Adams hand med självutlösaren på. Jag knäpper alltså med dosan när jag vill att kameran ska knäppa, och så bossar jag över Adam och säger vart och hur han ska stå med kameran och vinkla den haha.
Det betyder alltså att jag sluppit stativet, sparat tid och även lite pinsamhet när folk sett mig framför ett stativ haha. Och det bästa med att Adam hjälper mig är ju att jag får svar direkt på om jag överhuvudtaget är i bild eller fokus, då han bara kan säga det istället för att jag skulle sprungit fram och tillbaka och kollat det haha, det går dubbelt så fort nu. Sen så är det ju ett stort plus att han oftast har bil också så vi kan va på roliga platser och fota på :D
Här är lite bilder från när Adam hållt i kameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

Bloggadress:


Kommentera här

Trackback