My camera

Fick en kommentar för ett tag sen angående min kamera, så jag tänkte visa lite vad det är för kamera jag använder mig av!
Jag äger en Canon EOS 1100D sedan ca 1,5 år tillbaka, som är en av dom enklaste av Canons systemkameror. Till det fick man ju med deras standardobejktiv, Canon EF-S 18-55/3,5-5,6 IS.
Runt ett halvår efter jag köpte den här kameran införskaffade jag mig ett litet objektiv, billig men med stor skillnad mot standardobjektivet! Jag köpte det högra på bilden som är ett Canon EF 50/1,8 II. Kostade bara ca 900kr! Det finns ju ett med 1,4 också som är bättre men det är jättemycket dyrare så jag kände att det här billiga blir lika bra, jag är ju bara amatör haha!
Skillnaden är iallafall att det högra lilla objektivet släpper in mycket mer ljus, tar korten snabbare, får bättre fokus och mycket mer skärpedjup (gör bakgrunden suddigare) som jag brukar ha på typ alla mina bilder haha. Dock går det inte att zooma med det, då den är fast på 50mm som är det mest inzoomade på det andra objektivet. Men det går bra ändå, man får backa lite bara ;)
Jag rekommenderar min Canon jättemycket för oss amatörer haha, och det lilla objektivet är helt perfekt för mig.
Självklart skulle man vilja ha ett vidvinkelsobjektiv och mycket mer men det vill jag inte lägga pengar på när jag inte vet om jag kommer syssla med fotografering i framtiden!
Sen så har jag ju stativ och filter och självutlösare och grejer men det visar jag i ett annat inlägg sen när jag berättar hur det går till när jag fotar! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

Bloggadress:


Kommentera här

Trackback