Yesterday

Igårkväll hade jag cirkelträning igen, ett pass som tog rejält. Körde som vanligt uppvärmnning 15min, 18 stationer, 2min på varje station i 1 varv och sen en pulshöjande avslutning innan stretch.
Jag säger såhär, testa köra ordentliga upphopp 2min i sträck. Det är döden. Så jävla bra övning för att man får med många stora muskelgrupper. T.ex.som rumpan, magen och hela benen samtidigt som övningen höjer pulsen väldigt bra. Förbränner som fan gör den också dessutom.
Skillnaden på upphopp och jump squats är väl att man går ner längre ner på upphopp och har lite bredare avstånd mellan fötterna, som på sumo-knäböj. Och skillnaden på sumo och vanliga knäböj är att man tränar insidalår och även rumpa liite mer. Jag kan även komma ner längre när jag gör sumo än vanliga knäböj, så jag föredrar sumo faktiskt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress:

Bloggadress:


Kommentera här

Trackback